thuisadministratie
Thuisadministratie
In onze huidige maatschappij hebben we steeds meer te maken met een grote hoeveelheid post waar we op moeten reageren. Bij sommige mensen roept dit zo’n weerstand op, dat zij toegezonden brieven maar helemaal niet meer open maken. Vaak raken zij hierdoor op den duur in de problemen. Ook komt het regelmatig voor dat mensen geen enkel zicht hebben op eigen inkomsten en uitgaven. En het schrijven van een ‘moeilijke’ brief naar een instantie levert ook vaak problemen op.
Humanitas heeft een informatieve brochure ontwikkeld die hulpverleners kunnen gebruiken bij de begeleiding van mensen met financiële problemen. Klik hier om de brochure te downloaden.
Over het project
Vrijwilligers van de Thuisadministratie ondersteunen hulpvragers in de thuissituatie bij het voeren van hun financiële administratie. Zij helpen een administratie op te zetten of op te ruimen. Zij steunen in de contacten met instanties en helpen met het schrijven van ‘moeilijke’ brieven. Ook kunnen zij bij grote schulden hulp bieden op weg naar een schuldregeling bij de GKB.
Informatie voor vrijwilligers
Vindt u het leuk om een administratie op te zetten. Houdt u ervan om ‘vuilniszakken’ met post uit te zoeken? Wilt u klanten inzicht geven in hun inkomsten en uitgaven? Dan is dit project echt iets voor u. De tijdsinvestering van onze vrijwilligers is divers. Hierover kunnen afspraken worden gemaakt. U krijgt als vrijwilliger ondersteuning van een beroepskracht. Ook houden wij een aantal keren per jaar een vrijwilligersbijeenkomst. Nieuwe vrijwilligers kunnen (afhankelijk van het cursusaanbod) een basistraining thuisadministratie volgen.
Bekijk ook de vrijwilligersvacatures.
Informatie voor hulpvragers
Heeft u moeite met het op orde houden/brengen van uw administratie? Vindt u het moeilijk om contact op te nemen met instanties? Opent u uw post niet meer? Meld u dan aan bij de Thuisadministratie van Humanitas.
Contact
Wilt u meer weten? Of wilt u zich aanmelden voor deze activiteit? Ga dan naar contact.